De wedstrijdcommissie zoekt jou!

Ben jij dat enthousiaste clublid die…

  • … goed kan plannen en overzicht bewaren en die deze vaardigheden wil inzetten voor de club?
  • … houdt van zaken regelen (in de voorbereiding of tijdens/na de wedstrijden)?
  • … zich wil inzetten om de deelnemers aan de (club)wedstrijden de ultieme beleving te geven?
  • BHV-er is of in het bezit is van een EHBO-diploma (of eventueel bereid om zijn/haar EHBO-diploma te halen)?
  • … op elke andere denkbare manier wil meehelpen om (club)wedstrijden in goede banen te leiden?

Dan zijn wij heel hard op zoek naar jou!

Om de wedstrijdcommissie te versterken, helpen we de hulp nodig van:

  • EHBO-ers;
  • Een organisator;
  • Een vervangend commissielid (vanaf 2018 i.p.v. Ingrid);
  • Andere clubleden die een bijdrage willen leveren om de (club)wedstrijden in goede banen te leiden.

EHBO-ers

Vanaf 2017 wordt er bij alle wedstrijden – die worden georganiseerd door Dirty Hill – EHBO ingezet. Het inhuren van EHBO is een mogelijkheid, maar het liefst doen we dit met de inzet van fietsende leden of familie van leden. Zo ontstaat er specifieke kennis over “fiets gerelateerde” blessures.

Een EHBO diploma is mooi meegenomen, maar ook als je die wilt gaan halen is dat prima (Dirty Hill vergoedt de kosten).

Organisator

Taken die wij graag bij een organisator willen onderbrengen zijn:

  • Voortouw nemen in opstelling taakverdeling, draaiboek en planning in voorbereiding op nieuwe seizoen en bewaken gemaakte afspraken tijdens het seizoen (een schop onder de kont is soms nodig);
  • Zorgen voor tijdige en volledige communicatie met leden rondom wedstrijden (uitnodigingen, vragen beantwoorden, uitslagen publiceren), waarbij de mailbox in de gaten wordt gehouden.

In deze rol hoef je niet meteen op de voorgrond te treden, maar het is geen probleem als je dat ook wilt.

Maar ook als je denkt: ik ben geen organisator van nature, maar wil wel structureel bijdragen in de wedstrijdcommissie in de vorm van wedstrijdleiding, jurering, of andere taken, schroom niet om het aan ons of het bestuur te laten weten.

Vast commissielid vanaf 2018

Voor de wedstrijdcommissie komt er in 2018 in ieder geval 1 plaatsje vrij. Nieuwsgierig wat een vast commissielid zoal doet?

Wij bereiden het seizoen en de wedstrijden voor, op de wedstrijddagen zijn wij zoveel mogelijk aanwezig en na afloop wordt de (administratieve) afhandeling geregeld. De werkzaamheden variëren van heel praktisch (bijv. parcours uitzetten of de wedstrijd in goede banen leiden) tot administratief (bijv. vergunningen aanvragen tot wedstrijdresultaten verwerken). Deze taken verdelen wij onderling, zodat er soepel en handig wordt georganiseerd.

Denk je hier vanaf 2018 ruimte voor te hebben? Laat het dan weten, dan kunnen we je alvast verder informeren zodat je er een goed beeld bij hebt. Alvast een keer als vrijwilliger meedraaien bij een wedstrijd levert je ook al veel info op!

Vrijwilligers bij de wedstrijden

In 2016 zijn er veel mensen actief geweest bij de wedstrijden, dat was super! Ook in 2017 wil de wedstrijdcommissie graag weer samen met vrijwilligers mooie wedstrijden organiseren. 

Onder voorbehoud hebben we op de volgende data een wedstrijddag gepland:

  • 02/04 Outdoor Madness
  • 09/04, 03/05, 24/05, 11/06 en 24/06 Dirt Cups
  • 10/09 Transhoek

Als je nu al denkt dat je op bepaalde dagen of dagdelen beschikbaar wilt zijn, dan horen wij dat graag. Noteer anders de data vast en laat op een later moment weten of je wilt meehelpen. Zonder voldoende vrijwilligers geen wedstrijden…

Reageren?

Reageren kan door ons of het bestuur een mailtje te sturen of door ons aan te spreken tijdens een training of andere activiteit.

Sportieve groeten,
De wedstrijdcommissie