Nieuwjaarsbijeenkomst, Nightbikewedstrijd & meer

Om de beentjes te testen organiseren wij op vrijdagavond 13 januari de Choco Nightbike Experience in combinatie met de nieuwjaarsbijeenkomst.

Nieuwjaarsbijeenkomst

Voor de nieuwjaarsbijeenkomst wordt chocolademelk en erwtensoep besteld. Geef je wel op via onderstaand formulier, zodat we een inschatting kunnen maken van het aantal aanwezigen (ook familie en vrienden zijn welkom).

Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst kan ook nieuwe clubkleding worden gepast.

Nightbikewedstrijd

De Choco Nightbike Experience betekent een wedstrijd fietsen in het donker, waarbij je zelf je route verlicht met een lamp op je helm en/of stuur. Dit doen we in de vorm van een duo estafette. Je rijdt met een teammaat om de beurt totdat de finishvlag is gevallen.

We hebben drie categorieën, die het volgende aantal rondjes rijden:

  • Jongste Dirty Hillers (+/- 15 minuten, +/- 2 rondjes per persoon)
  • Oudste jeugd (+/- 20 minuten, +/- 2 rondjes per persoon)
  • Volwassenen (+/- 30 minuten, +/- 3 rondjes per persoon)

Alle groepen zullen starten en finishen bij Outdoor Valley. Het programma zal er ongeveer zo uit zien:

  • 19:00 Aanvang en ophalen startnummers
  • 19:30 Start race jongste Dirty Hillers*
  • 20:00 Start race oudere jeugd*
  • 20:30 Start race volwassenen*
  • 21:15 Woordje van de Voorzitter
  • Tot 22:00 Receptie

*= De prijsuitreiking vindt direct na afloop van elke race plaats.

Schrijf je in via onderstaand formulier. Dit kan tot en met woensdagavond 11 januari 21:00 uur.

Voor de jeugd geldt dat de wedstrijdcommissie de teams samenstelt. Volwassenen mogen zelf een teammaat kiezen en aanmelden. Geen teammaat gevonden? Geef je toch op en we gaan samen op zoek naar een teammaat.

Geen eigen lamp? Dat is geen reden om niet mee te fietsen. Fietsenwinkel Bikers’ Best heeft namelijk geregeld dat er ongeveer 30 geladen lampen beschikbaar zijn. Jos Bouman (eigenaar van Bikers’ Best) reikt de lampen uit en zamelt ze ook weer in.

Uitbreiding wedstrijdcommissie 2017

Om de wedstrijdcommissie te versterken hebben wij behoefte aan een organisator, die zaken op zich neemt rondom de organisatie van de wedstrijden.

Taken die wij graag bij een organisator willen onderbrengen zijn:

  • Voortouw nemen in opstelling taakverdeling, draaiboek en planning in voorbereiding op nieuwe seizoen en bewaken gemaakte afspraken tijdens het seizoen (een schop onder de kont is soms nodig)
  • Zorgen voor tijdige en volledige communicatie met leden rondom wedstrijden (uitnodigingen, vragen beantwoorden, uitslagen publiceren), waarbij de mailbox in de gaten wordt gehouden.

In deze rol hoeft niet meteen op de voorgrond getreden te worden tijdens de wedstrijden, al kan dat natuurlijk wel.

Maar ook als je denkt: ik ben geen organisator van nature, maar wil wel structureel bijdragen in de wedstrijdcommissie in de vorm van wedstrijdleiding, jurering, of andere taken, schroom niet om het aan ons of het bestuur te laten weten.

Ook als je meer informatie wilt, horen wij het graag van je.

Vrijwilligers bij de wedstrijden

In 2016 zijn er veel mensen actief geweest bij de wedstrijden, dat was super! Ook voor 2017 wil de wedstrijdcommissie graag weer samen met vrijwilligers mooie wedstrijden organiseren. 

Onder voorbehoud hebben we op de volgende data een wedstrijddag gepland:

  • 02/04 Outdoor Madness
  • 09/04, 03/05, 24/05, 11/06 en 24/06 Dirt Cups
  • 10/09 Transhoek

Als je nu al denkt dat je op bepaalde dagen of dagdelen beschikbaar wilt zijn, dan horen wij dat graag. Noteer anders de data vast en laat op een later moment weten of je wilt meehelpen. Zonder voldoende vrijwilligers geen wedstrijden…

Wedstrijdcommissie 2018

Voor de wedstrijdcommissie komt er in ieder geval 1 plaatsje vrij. Wij bereiden het seizoen en de wedstrijden voor, op de wedstrijddagen zijn wij zoveel mogelijk aanwezig en na afloop wordt de (administratieve) afhandeling geregeld. De werkzaamheden variëren van heel praktisch (bijv. parcours uitzetten of de wedstrijd in goede banen leiden) tot administratief (bijv. vergunningen aanvragen tot wedstrijdresultaten verwerken).Deze taken verdelen wij onderling, zodat er soepel en handig wordt georganiseerd.

Denk je hier vanaf 2018 ruimte voor te hebben laat het dan weten dan kunnen we je alvast verder informeren zodat je er een goed beeld bij hebt. Alvast een keer als vrijwilliger meedraaien bij een wedstrijd levert je ook al veel info op!

Dat het maar het begin mag wezen van een sportief 2017!

Sportieve groeten,
De wedstrijdcommissie

Aanmeldformulier bijeenkomst, wedstrijd en hulp